هنگامی که شما محصولی را به مشتریان خود می فروشید هدف شما همواره ارائه بهترین خدمات است . اما در دنیای امروزی چیزی که می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند ثبت تصویری از برند یا کسب و کار شما در ذهن مشتری است. ادامه مطلب در لینک زیر:
در ویکیپدیا بخوانید: کاغذ کرافت
” ما ارزانترین بازاریابی را در تاریخ مک دونالد ایجاد کرده ایم؛ فقط با چند دلار! با ایجاد دو سوراخ در ساک دستی کاغذی مک دونالد، ما توانستیم تمام رستورانهایمان را در هالووین پر کنیم. در نهایت، نه تنها جوانان به مک دونالد بازگشتند، بلکه افراد مسن نیز دوباره احساس کودکانه ای را تجربه کردند. “
منبع : ساک خرید یک تیغ دولبه
به دلایل سوابق تاریخی ساک خرید، امروزه نقش بزرگی در شکل گیری یک فروشگاه یا برند را داراست و با تعدد ساک تبلیغاتی در خیابان ها و مراکز خرید، روز به روز کار فروشگاه ها و برند ها را سخت تر میکند، زیرا سهم عمده ای در هویت بصری یک فروشگاه را دارد و ساک خرید خوب میتواند سال های سال با مشتری بماند حتی به عنوان یادگاری…
اشراف زاده های اروپایی در شکل گیری رقابت فروشگاه داران و صاحبین برند برای زیباتر بودن ساک خرید نقش بسزایی داشتند. بدین صورت که با چشم و هم چشمی آنها خصوصا خانم های اشراف زاده، که ساک های خرید خود را به یکدگیر نشان میدادند و مدعی بودند ما از فلان فروشگاه یا فلان برند خرید میکنیم و بدین شکل به یکدیگر پز میدادند. کمی نگذشت که تمامی برندها از این موضوع با خبر شدند و از آن رو دراین صدد شدند که طراحی ساک دستی را گسترده تر و جدی تر دنبال کنند و از سیاست های مرموز بازاریابی استفاده کنند تا هرچه بیشتر مخاطب را به خود جذب کنند.
منبع: سایت آمرتات بگ Amertatbag.com
ساک دستی که اکثر مواقع ساک های تبلیغاتی به حساب می آیند، ارزش زیادی به مشتری و فروشگاه میدهد به گونه ای که مشتری خیلی راضی و خوشحال است که یک ساک دستی دریافت کرده است و مطمئن است که به وسایلی که خریده است آسیبی وارد نمیشود و حتی در پس ذهن با خود به این می اندیشد که میتواند بازهم از این ساک خرید یا ساک تبلیغاتی استفاده کند.
برای فروشگاه ها نیز علاوه بر جلب رضایت، آسایش و رفاه مشتری موارد دیگری نیز به همراه دارد: در مرحله اول باعث میشود پرستیژ فروشگاه بیشتر شود و در مرحلۀ دوم این ساک دستی نقش یک ابزار تبلیغاتی مهم را ایفاء میکند. زمانی که این ساک در خیابان و محله در حال گشت و گذار است ناخود آگاه چشم مشتریان بیشتری را به خود جلب میکند و نام درج شده روی ساک خرید در ذهن حک میشود.
روزی قصد خرید لباس داشتم و وارد یک مجتمع تجاری شدم و آنجا با روی دیگری از ساک خرید یا ساک های تبلیغاتی آشنا شدم. وقتی به ویترین فروشگاه ها نگاهی انداختم متوجه شدم فروشگاههای زنانه ساک خرید را در ویترین و در لابلای اجناس خود گذاشته اند و وقتی علتش را جویا شدم متوجه شدم این ساک های تبلیغاتی نقش مهمی را در فروش این فروشگاه ها بازی میکنند به طوریکه خیلی از مشتریان این ساک ها را در دست دیگر مشتریان دیده اند و زمانی که این ساک دستی را در ویترین میبینند متوجه برند این فروشگاه میشوند و وارد مغازه میشوند.
از دیگر استفاده های ساک خرید میتوان به مناسبت های خاص اشاره کرد مثل ولنتاین ! آیا میدانید که در روز ولنتاین چه تعدادی ساک خرید به فروش میرسد؟؟! امروزه حتی در ایام دیگر زمانی که شخصی میخواهد به هر مناسبتی به دیگری کادویی بدهد معمولا از ساک های خرید استفاده میکند.
منبع: سایت آمرتات بگ Amertatbag.com
قبل از اواخر دهه ۱۸۰۰،ساک دستی یا کیسه های خرید حتی وجود نداشت. خریداران یا کالاهای خود را در سبد حمل می کردند و یا فروشگاه ها درب منزل مشتریان تحویل میدادند. بعدها، در اواسط قرن نوزدهم، فرانسیس وول، یک معلم مدرسه ای از پنسیلوانیا، ماشینی را برای تولید ساک دستی کم وزن، مانند پاکت های امروزی اختراع کرد. سپس در سال ۱۸۷۱، مخترع و دانشمند زمانه مارگارت نایت، یک ماشین را طراحی کرد که بتواند ساک خرید بزرگتری تولید کند. با این حال، این ساک های خرید قادر به ایستادن نبودند و همچنان از مقاومت مناسبی بهره مند نبودند به همین دلیل در سال ۱۸۸۳ چارلز استیلول کیسه های کاغذی قهوه ای، را با کیسه های پلاستیکی شبیه به آنچه امروزه در سوپر مارکت ها می بینیم، ادغام کرد و این محصول را ثبت تجاری نمود.
Walter H. Deubner در ۱۹۱۲، در شهر مینهسوتا اولین ساک دستی کاغذی را ایجاد کرد. او متوجه شد که خرید مشتریانش به راحتی حمل می شود، بنابراین تصمیم گرفت که ساک دستی را با سیم و دسته ها تقویت کند. کیسه های Deubner به قیمت ۵ سنت فروخته میشدند، و همان قیمت بیشترین “بازار عمده فروشی” این روزها است. Deubner محصول خود را اختراع کرد و طی سالیان سال سهم اول را در این بازار داشت به طوریکه توانست به مدت یک سال، بیش از یک میلیون پاکت خرید در سال را به فروش برساند.
در طول این زمان تقریبا تمام پاکت های خرید از کاغذ ساخته شده بود. در دهه ۱۹۶۰، یک شرکت سوئدی یک کیسه پلاستیکی استاندارد “تی شرت” را ثبت کرد. ناگهان پلاستیک داشت بازار گرم ساک دستی را از بین می برد چون ارزان تر از آن بود و به این ترتیب تولید انبوه کیسه های پلاستیکی در سال های دهه ۸۰، به اوج خود رسید و کیسه های خرید پلاستیکی محبوب ترین انتخاب برای خرده فروشان ارزان فروش شد.
امروزه، دوستداران محیط زیست طیف گسترده ای از ساک های خرید ( ساک دستی کاغذی، ساک خرید پارچه ای، ساک تبلیغاتی و .. ) سازگار با محیط زیست که تشکیل شده از مواد قابل تجزیه و منعطف با طبیعت هستند را به وجود آورده اند. در حالیکه به دنبال مواد پایدارتر و مجدد قابل بازیافت هستند شرکت ها همچنان برای طراحی بسته بندی نوآورانه جدید به نفع مصرف کننده این مسیر را ادامه خواهند داد.
منبع: سایت آمرتات بگ Amertatbag.com
لینک : ساک دستی ، بهترین دوستدار مصرف کننده!
منبع: سایت آمرتات بگ Amertatbag.com